IndeksGalleryCalendarFAQPencarianPendaftaranAnggotaGroupLogin
Pencarian
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Top posters
jQAF.SKHosba (108)
 
ntahapa2ntah (102)
 
akhimizi (93)
 
Admin (59)
 
alfatoni (59)
 
Abdul Somad (35)
 
tice (31)
 
sppim (23)
 
beta (22)
 
jQAF.SKSiputeh (21)
 
Poll
Forum Menarik?
Ya, Sangat Menarik
35%
 35% [ 51 ]
Ya, Menarik
24%
 24% [ 35 ]
Sederhana Menarik
9%
 9% [ 13 ]
Tidak, Tidak Menarik
7%
 7% [ 10 ]
Tidak, Langsung Tidak Menarik
26%
 26% [ 38 ]
Total Suara : 147
Navigation
 Portal
 Indeks
 Anggota
 Profil
 FAQ
 Pencarian

Share | 
 

 Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
Abdul Somad



Jumlah posting : 35
Registration date : 12.06.08

PostSubyek: Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?   Mon 28 Jul 2008, 5:31 pm

Kerja tukaq menukaq ni kalau dilayan sangat boleh menjejaskan prestasi j-QAF.
Penempatan pertama dulu tu kira dah okey la. Kan ada syarat dia yang telah antum semua paham. Lainlah kalau ada tawaran ....
Kalau ada rezeki tak ke mana, di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung, di sinu atm tercucuk ke poket.......

Syok pa duk ditempat perantauan........bukannya jauh pun. Gerak pukui 5 boleh subuh di kampung halaman sendiri lagi. Nak ikut rasa payah la sheikh. Dok kerja tukaq tak habeh-habeh. Tuan Musa tak yah duk layan sangat laa......biaq depa duk tang tu, bila lama sikit depa duk situ baru depa tau betapa nikmatnya di tempat orang.......hee, hee, hee, cheers

Kalau saya, sapa-sapa nak tukaq disyaratkan semua anak muridnya clear jawi, arab, al-quran dan fardhu ain. Baru ada timbal baliknya. Ni kalau dia pindah , kerja yang tak sudah tu tertanggung atas orang lain pulak. Mana aci macam ni ! Senang-senang dapat tukaq , orang lain dapat susah. Dia dapat ehsan tukar.... anak murid dan orang lain dapat musibah pulak. Tak patut....tak patut. Macamnana ? Tolong respon ! Kalau dah clear semua baru kita pertimbangkan.....okey paa?? Ba ru adil ...... jangan mareeeh yee ! lol!
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
jQAF.SKHosba



Jumlah posting : 108
Lokasi : 06000 Jitra, Kedah
Registration date : 25.02.08

PostSubyek: Re: Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?   Tue 29 Jul 2008, 9:57 am

Pakat nak balik dok di kg la tu Ust Somad. Maklum la, minyak mahai la ni. Hehe! Tapi bukan senang nak penuhi syarat
Suka sama suka
Kohort yang sama
Option yang sama
Nasib sgt ja kalau jumpa pun.
Tak gitu ntahapa2ntah? clown
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.jqafskh.blogspot.com
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?   Tue 29 Jul 2008, 11:36 am

jQAF.SKHosba wrote:
Pakat nak balik dok di kg la tu Ust Somad. Maklum la, minyak mahai la ni. Hehe! Tapi bukan senang nak penuhi syarat
Suka sama suka
Kohort yang sama
Option yang sama
Nasib sgt ja kalau jumpa pun.
Tak gitu ntahapa2ntah? clown
Dah nama pun topik tukaq syeikhh..memang sokong sgt,,nka cari yang lengkap smua syarat perhkk,,pada gak ooooooooooo,,sket punya susah ooooooooo,,jenuh topup dok msg ustat2 n ustazah tiap2 sekolah..la pun xbalik modai lagi ... Cool
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
SniperTanta



Jumlah posting : 8
Age : 59
Lokasi : Team Kuala
Registration date : 12.08.08

PostSubyek: Re: Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?   Sat 06 Sep 2008, 3:37 pm

Asssalamualikum...

Saya sokong apa yang dikatakan oleh Sheikh Somad tu. kita mestilah mantoppkan diri kita dahulu di tempat org kan....

chewah2.... macam la saya dok d tempat org.. klu saya jadi depa pn, saya nk minta tukaq la.. hehehe.. Anak Manja.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
syawaf



Jumlah posting : 2
Registration date : 03.09.08

PostSubyek: jgn la tutup peluang langsung ustaz   Mon 08 Sep 2008, 11:22 am

mungkin ada dikalangan sahabat2 kita yang ada urusan2 penting ( urusan peribadi/keluarga ) yang sememangnya lagi lama tak dapat tukar..nnati boleh timbul masalah lain pulak.saya dan beberapa sahabat2 kita yang lain yang sdang mengalami keperitan bila berjauhan dengan keluarga..apatah lagi bila kita dah berkeluarga dan ada anak..sakit demam mereka kekedang boleh menganggu emosi kita..akhirnya sedikit sebanyak boleh menjejaskan prestasi p&p kita..jadi saya harap sahabat-sahabat yang nak mintak tukar..biarlah urusan dia, lainla kalau ada shbt2 lain dah dok dkt wilayah sendiri nak minta pindah pi kg sendiri..tu dah kira melampau sgt.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ain



Jumlah posting : 5
Age : 34
Lokasi : kedah
Registration date : 05.03.09

PostSubyek: Re: Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?   Sun 22 Mar 2009, 12:14 am

Salam semua.
pada pndapat ana ...org yg tukar ni mesti ada sebab tersendiri...
terutama muslimat..mcmana kami nak jalankan tggjwb isteri bila berjauhan dgn suami...
tambah2 bila dah ada anak...
bila ada masalah keluarga cmni sllnya prestasi kerja menurun...
takut nanti tak pasal2 anak murid kena marah tak bersebab..hehehe...

lainlah kalau nak tukar tanpa sebab munasabah...
as long as ada sebab yg logik dan acceptable maka patut dipertimbangkan...

just nak share ana ada sorg kawan....dia mengajar di ipoh, husband di penang...anak 2org..
sorg bela sorg..
so anak yg dibela si suami ni dah tak mesra dan tak mau dgn ibu dia...mcm tu jugak anak yg dibela ibu tak mau dgn ayah sbb jarang jumpa...(anak2 kecil)
so, kalau perkara mcmni jd kat kita, cuba bayangkan....

moral: kita kena selalu husnuzzhon...(tak dinafikan ada jugak yg menyalahguna, tp ramai yg nak tukar atas sebab yg munasabah)
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
niezafaiza



Jumlah posting : 5
Registration date : 28.04.10

PostSubyek: salam....   Wed 28 Apr 2010, 1:46 am

saya bukan saja-saja nk tukar.....tp, suami saya mengajar di kelantan....saya pulak mengajar di kedah....
.anak pertama saya meninggal..apabila saya terkena eklampsia ketika kandungan 28 minggu akibat sy terlalu stress dan tiada sy nk bawa sy ke hospital....mungkin ada yang tersenyum mendengarnya..... bagaimana kalau anda di tempat saya.....?
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
kurkum



Jumlah posting : 8
Registration date : 14.10.09

PostSubyek: pa kata kita buat kelas talaqqi..   Wed 28 Apr 2010, 4:38 pm

kita wujudkan kelas talaqqi kitab turos ..kita jemput syeikh somad sebagai tenaga pengajar...mantapkan lagi ukhuwwah..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
mie



Jumlah posting : 12
Registration date : 16.07.08

PostSubyek: Re: Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?   Mon 03 May 2010, 11:24 am

ustzh niezafaiza..sy faham masalah ustazah tu..sbb sy juga mengalami masalah yg hampir sama..alhamdulillah bayi kami selamat dilahirkan walaupun lahir tak cukup bulan, skrg pun bila anak tak sihat..susah sgt nak ke klinik.. Betapa kejamnya peraturan dunia yang dicipta oleh manusia..suami isteri dan anak2 terpaksa tinggal berasingan..mungkin ini terjadi kerana org yg buat peraturan tu tak pernah mengalami nasib mcm kita2 ni..kenapalah susah sgt nak dapat tukar.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?   Fri 07 May 2010, 12:30 pm

mie wrote:
ustzh niezafaiza..sy faham masalah ustazah tu..sbb sy juga mengalami masalah yg hampir sama..alhamdulillah bayi kami selamat dilahirkan walaupun lahir tak cukup bulan, skrg pun bila anak tak sihat..susah sgt nak ke klinik.. Betapa kejamnya peraturan dunia yang dicipta oleh manusia..suami isteri dan anak2 terpaksa tinggal berasingan..mungkin ini terjadi kerana org yg buat peraturan tu tak pernah mengalami nasib mcm kita2 ni..kenapalah susah sgt nak dapat tukar.
Sabaq ustaz mie,,kalu ada rezki n panjang umuq akan dapatlah tu,,cuma memerlukan lagi sedikit pengorbanan,,bayk2la doa,,saya dulu pun mcm ni gak la,,tapi permohonan ustaz sudah dalam perhatian jpn,sabaq ja la...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?   Today at 10:26 pm

Kembali Ke Atas Go down
 
Awat yang dok pakat bincang nak tukaq je ni ?
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah :: Macam-macam j-QAF :: Pertukaran Guru Pendidikan Islam Program j-QAF-
Navigasi: