IndeksGalleryCalendarFAQPencarianPendaftaranAnggotaGroupLogin
Pencarian
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Top posters
jQAF.SKHosba (108)
 
ntahapa2ntah (102)
 
akhimizi (93)
 
Admin (59)
 
alfatoni (59)
 
Abdul Somad (35)
 
tice (31)
 
sppim (23)
 
beta (22)
 
jQAF.SKSiputeh (21)
 
Poll
Forum Menarik?
Ya, Sangat Menarik
35%
 35% [ 51 ]
Ya, Menarik
24%
 24% [ 35 ]
Sederhana Menarik
9%
 9% [ 13 ]
Tidak, Tidak Menarik
7%
 7% [ 10 ]
Tidak, Langsung Tidak Menarik
26%
 26% [ 38 ]
Total Suara : 147
Navigation
 Portal
 Indeks
 Anggota
 Profil
 FAQ
 Pencarian

Share | 
 

 TARGET 100% KHATAM AL-QURAN TAHUN 6

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
akhimizi



Jumlah posting : 93
Age : 36
Lokasi : Pulau Langkawi
Registration date : 21.02.08

PostSubyek: TARGET 100% KHATAM AL-QURAN TAHUN 6   Mon 14 Jul 2008, 5:47 pm

Salam.

Saya ingin mendapatkan respons kawan-kawan terutama guru-guru j-QAF di Kedah tentang persoalan apakah kita mampu capai 100% khatam al-quran bagi murid-murid setelah 6 tahun pelaksanaan j-QAF?

Bagi saya di sekolah saya kini murid-murid tahun 4 kami telah mencapai 66% murid membaca al-Quran dan 34% yang masih iqra'. daripada 66 peatus itu hanya 16% yang telah khatam.

Bagaimana di sekolah kawan2.

sila beri komen. dan cadangan.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://e-jazirah.bravehost.com
abuanas5225



Jumlah posting : 4
Registration date : 27.08.08

PostSubyek: penting bleh baca   Mon 12 Jan 2009, 11:39 pm

macam tu jgakle .... gayat juga rasanya nak megkhatamkan semua... tapi yang paling pntg tugas kita kena bagi murid2 bleh baca quran sblum habis drjah 6...khatam tak menjadi masalh yang besar skiranya mereka dah bleh baca quran Exclamation
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
srzbasha



Jumlah posting : 5
Age : 33
Lokasi : batu gajah
Registration date : 09.04.10

PostSubyek: khatam bacaan sebenar atau khatam BIG   Fri 09 Apr 2010, 4:44 pm

program khatam ni bagus sgt bagus tapi sebagusnye khatamlah dengan khatam bacaan sebenar ini yg plg bgs...tapi bukan senag nak khatam bacaan sebenar murid kerana murid ada tahap sendiri maka kita guru msti membantu mereka..yang tidak sampai atau tidak mampu khatam bacaan sebenar kita khatamla dengan cara khatam BIG....Dengan mengadakan kem khatam Al-Quran kita boleh lakukan dalam seminggu selepas wktu p&p mengambil masa bukan lama mgkn 1 jam setengah khas buat murid tahun 6 yang tidak mampu khatam bacaanya yang sebenar....kalau tidak khtam lagi kita boleh buat pada hari-hari berikutnya. khatam bacaan sebenar bukan satu yang mudah kita dulu pi ngaji kat tok guru kg 6 tahun baru khatam...tp bgsnya dgn ada j-QAF bdk tahun 1 leh khtam bacaan sebenar...apapun sebagi guru agama yang terlatih dengan pelbagai pedadogi..jangan lupa konsep 3 B.BERUSAHA,BERDOA,BERTAWAKKAL dalam melaksanakan tugas..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: TARGET 100% KHATAM AL-QURAN TAHUN 6   Today at 7:53 pm

Kembali Ke Atas Go down
 
TARGET 100% KHATAM AL-QURAN TAHUN 6
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah :: Anda Bertanya, Pen Pengarah Kanan j-QAF JPN Kedah Menjawab :: Permasalahan Mengenai Model Khatam Al-Quran-
Navigasi: