IndeksGalleryCalendarFAQPencarianPendaftaranAnggotaGroupLogin
Pencarian
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Top posters
jQAF.SKHosba (108)
 
ntahapa2ntah (102)
 
akhimizi (93)
 
Admin (59)
 
alfatoni (59)
 
Abdul Somad (35)
 
tice (31)
 
sppim (23)
 
beta (22)
 
jQAF.SKSiputeh (21)
 
Poll
Forum Menarik?
Ya, Sangat Menarik
35%
 35% [ 51 ]
Ya, Menarik
24%
 24% [ 35 ]
Sederhana Menarik
9%
 9% [ 13 ]
Tidak, Tidak Menarik
7%
 7% [ 10 ]
Tidak, Langsung Tidak Menarik
26%
 26% [ 38 ]
Total Suara : 147
Navigation
 Portal
 Indeks
 Anggota
 Profil
 FAQ
 Pencarian

Share | 
 

 Jadilah seperti jati.........

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
Abdul Somad



Jumlah posting : 35
Registration date : 12.06.08

PostSubyek: Jadilah seperti jati.........   Sun 27 Jul 2008, 1:15 am

Apa pun jadilah insan yang hebat, sesuai dengan kehebatan yang ada di dada dan kepala dan dibuktikan dari hasil kerja ....

Bak kata pujangga ; jangan jadi seperti pokok bunga hiasan di dalam pasu, indah, dipuja, sedap mata memandang, kalau harum ...tidak terkira ,diletak berbaris di kedai bunga untuk tatapan dan diletakkan harga. Tapi sayang sentiasa perlu dibelai manja, dijaga, disiram saban hari, .........jika tidak layulah dia, dan mati kekeringan dipasu yang tiada harga.

Tapi jadilah seperti pokok jati dirimba gunung-ganang , tumbuh sendiri, hidup sendiri, jaga diri sendiri, hanya bermadikan siraman hujan dan embun pagi, tiada siapa peduli, gagah tegak berdiri,..........tapi bila sampai masanya dikunjungi, dan diambil pergi menjadi seribu guna kepada umat manusia, harganya tidak terperi......Paham dak ni? Cara pikiaq orang tua-tua.... Sleep
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
jQAF.SKHosba



Jumlah posting : 108
Lokasi : 06000 Jitra, Kedah
Registration date : 25.02.08

PostSubyek: Re: Jadilah seperti jati.........   Sun 27 Jul 2008, 9:08 am

Fahammm..

Falsafah...falsafah...

Moral of the strory ni bukanlah tentang:

Perabot jati mmg mahai la ni... dan...
Bunga di pasu pulak tak boleh buat perabot...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.jqafskh.blogspot.com
akhimizi



Jumlah posting : 93
Age : 36
Lokasi : Pulau Langkawi
Registration date : 21.02.08

PostSubyek: Re: Jadilah seperti jati.........   Sun 27 Jul 2008, 5:49 pm

salam....

tinggi sungguh falsafah us somad, hehe. aku pun tak faham la...
org lama lagu tu la bila bercakap belapik dengan madah pujangga, falsafah pun tak terkira tingginya, biar semua pakat duk nganga, orang kata kuali depa paham belanga, ada telinga ada mata, pakat tengok pakat dengar saja la.. hahaha.

sebenarnya faham...

tapi la ni, aku dah memang tak puas hati sangat dengan pokok jadi yg ditanam di tepi jalan di langkawi ni terutamanya sebab kurang diselenggara, so akan merbahayakan kepada manusia, patah dahan hilang nyawa, hilang nyawa siapa yang naiya? hahaha
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://e-jazirah.bravehost.com
Sponsored content




PostSubyek: Re: Jadilah seperti jati.........   Today at 7:51 pm

Kembali Ke Atas Go down
 
Jadilah seperti jati.........
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah :: Anda Bertanya, Pen Pengarah Kanan j-QAF JPN Kedah Menjawab :: Lain-lain permasalahan-
Navigasi: