IndeksGalleryCalendarFAQPencarianPendaftaranAnggotaGroupLogin
Pencarian
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Top posters
jQAF.SKHosba (108)
 
ntahapa2ntah (102)
 
akhimizi (93)
 
Admin (59)
 
alfatoni (59)
 
Abdul Somad (35)
 
tice (31)
 
sppim (23)
 
beta (22)
 
jQAF.SKSiputeh (21)
 
Poll
Forum Menarik?
Ya, Sangat Menarik
35%
 35% [ 51 ]
Ya, Menarik
24%
 24% [ 35 ]
Sederhana Menarik
9%
 9% [ 13 ]
Tidak, Tidak Menarik
7%
 7% [ 10 ]
Tidak, Langsung Tidak Menarik
26%
 26% [ 38 ]
Total Suara : 147
Navigation
 Portal
 Indeks
 Anggota
 Profil
 FAQ
 Pencarian

Share | 
 

 SiKap Guru j-QAF

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
NIN



Jumlah posting : 6
Registration date : 06.07.08

PostSubyek: SiKap Guru j-QAF   Sun 06 Jul 2008, 1:49 pm

Apa pendapat antum semua tentang sikap n perangai guru jqaf sejak akhir2ini,,sila kemukan pendapat,cadanan n cara penyelesaiannya...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
NIN



Jumlah posting : 6
Registration date : 06.07.08

PostSubyek: Re: SiKap Guru j-QAF   Sun 06 Jul 2008, 1:52 pm

Bagi ana sendiri la,,macam2 dah dengaq tentang pangai guru2 jqaf,,kalu nak sebut kat sini memang xpatulta,,leh terkena individu2 tertentu..jadi sama2 la kita pikiaq n renung balik diri kita,,kita sebagai ostat n ostazah patutkah kejadian sedemikian berlaku sedemikian rupa...so pikiaq2lah n selamat beramal..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: SiKap Guru j-QAF   Sun 06 Jul 2008, 2:47 pm

assalamualikum....
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
lebai_jqaf



Jumlah posting : 13
Registration date : 13.06.08

PostSubyek: Re: SiKap Guru j-QAF   Mon 07 Jul 2008, 9:07 am

wahai sekalian orang kampung jQAF dulu semua guru jQAF dok salahkan GPI tak beri kerja sama dan sebagainya..... la nie sama2 jQAF pun ada yang tak bagi kerja sama..... tambah yang geng baru mai sekolah kira nak buat assaigment maktab ja ......... kita dulu pun dok maktab juga ........ tapi ada yang bagusss takk semua yang teruk..... Mad
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
akhimizi



Jumlah posting : 93
Age : 36
Lokasi : Pulau Langkawi
Registration date : 21.02.08

PostSubyek: Re: SiKap Guru j-QAF   Tue 08 Jul 2008, 4:50 pm

salam.

cerita pasal sikap ni mesti ramai anggap yang buruk dan negatif saja. Tak ada pun orang nak cerita pasal sikap yang positif. heran sungguh aku. hahaha....

mungkin dah jadi trend la tu. kawan kita yang buka tajuk ni pun sama juga komentar pertama nak cerita pasal salah silap saja.

bagi aku memang apa yang korang kata tu ada betulnya. tapi elokkah membuka aib sendiri? kawan-kawan kita semua. lebih baik kita berdoa supaya pakat-pakat sedar.

pada aku... kadang-kadang kita sendiri buat salah. jangan duk anggap org lain saja. terimalah hakikatnya.

aku tak berapa setuju kalau kita suka sangat cerita pasal kesalahan dan keburukan org. kalau kita mampu pi tegur dia. kalau tak dia tak mahu dengar barulah kita cuba guna orang atas supaya membantu dia bukan menghukum dia.

orang yang rajin selalu kata pada orang malas tu malas, adakah org rajin tu dapat pahala dengan kata begitu?

fikir-fikirlah sendiri. lagi satu.... kita apa-apa hal pun kena berani bertanggungjawab pd apa yang kita buat dan apa yang kita kata atau tulis. bagi aku kalau tak berani tanggungjawab baik jangan mengata orang.

aku pun tak sempurna macam org mengata tu, terasa lah juga. hahaha...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://e-jazirah.bravehost.com
alfatoni



Jumlah posting : 59
Age : 36
Registration date : 06.06.08

PostSubyek: Re: SiKap Guru j-QAF   Fri 15 Aug 2008, 4:10 am

ntahapa2ntah wrote:
assalamualikum....
Waalaikum salam..jawab salam.

Guru j-QAF buat perangai memang tak asing lagi dan bukan perkara baru. Kita sedar guru j-QAF pun manusia biasa bernafsu mcm insan yg lain. Tapi bila title kita "Guru Pendidijan Islam" semua mata akan tumpu pada imej kita. Silap sikit trus kena condem, sabar la wahai sahabat.
Ambil la segala komentar dr mulut mereka jadikan sebagai kalam perangsang utk kita terus melangkah lebih baik lagi di masa akan datang.

Perangai yg tak elok tu, baik dikikiskan dr diri kita. Jom pakat martabatkan imej Islam yg suci.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
jelapang padi



Jumlah posting : 14
Age : 37
Lokasi : alor star
Registration date : 08.07.08

PostSubyek: Re: SiKap Guru j-QAF   Sat 16 Aug 2008, 11:13 am

sebut tentang perangai ni macam-macam perangai manusia...
tapi yang ingin aku kongsikan dengan kawan2 ni bukanlah perangai guru jQAF
tetapi seorang guru di Malaysia nih

perkara ini didedahkan oleh pengarah BPI KPM sendiri, tn hj Rashid bin Ngah
ketika taklimat Majlis Anugerah Cemerlang SMKA baru2 nih

seorang guru memelihara TOYOL alien dan turut menyewakannya kepada
sesiapa saja bagi tujuan menurun nombor ekor!
yang menjadi masalahnya ialah dia ponteng sekolah sebab nak hantar
toyol kepada penyewa.
beliau ialah seorang USTAZ!!! Shocked
berdasarkan rekod di KPM, lebih 3000 kes disiplin guru yang perlu dirujuk kepada kaunseling

itu je la kisahnya
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: SiKap Guru j-QAF   Sat 16 Aug 2008, 2:06 pm

jelapang padi wrote:
sebut tentang perangai ni macam-macam perangai manusia...
tapi yang ingin aku kongsikan dengan kawan2 ni bukanlah perangai guru jQAF
tetapi seorang guru di Malaysia nih

perkara ini didedahkan oleh pengarah BPI KPM sendiri, tn hj Rashid bin Ngah
ketika taklimat Majlis Anugerah Cemerlang SMKA baru2 nih

seorang guru memelihara TOYOL alien dan turut menyewakannya kepada
sesiapa saja bagi tujuan menurun nombor ekor!
yang menjadi masalahnya ialah dia ponteng sekolah sebab nak hantar
toyol kepada penyewa.
beliau ialah seorang USTAZ!!! Shocked
berdasarkan rekod di KPM, lebih 3000 kes disiplin guru yang perlu dirujuk kepada kaunseling

itu je la kisahnya
Astaghfirullahh,,terkejut juga bila baca posting sahabat kita ni,,xsangka jadi sampai macm ni,,bleh menjejaskan nama baik ustaz ja,,kalu dah nama ustaz bukan saja dia yang kena tapi seluruh rakyat mesia yang bergelar ustaz xkira la ngajaq sek ren,men,maktab,poli n sebagainya hatta sampai tok guru kampung pun kena tempiasnya,,maka sama2 la kita pakat jaga nama baik ustaz n ustazah,,
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: SiKap Guru j-QAF   Today at 7:53 pm

Kembali Ke Atas Go down
 
SiKap Guru j-QAF
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah :: Macam-macam j-QAF :: Isu Semasa j-QAF-
Navigasi: