IndeksGalleryCalendarFAQPencarianPendaftaranAnggotaGroupLogin
Pencarian
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Top posters
jQAF.SKHosba (108)
 
ntahapa2ntah (102)
 
akhimizi (93)
 
Admin (59)
 
alfatoni (59)
 
Abdul Somad (35)
 
tice (31)
 
sppim (23)
 
beta (22)
 
jQAF.SKSiputeh (21)
 
Poll
Forum Menarik?
Ya, Sangat Menarik
35%
 35% [ 51 ]
Ya, Menarik
24%
 24% [ 35 ]
Sederhana Menarik
9%
 9% [ 13 ]
Tidak, Tidak Menarik
7%
 7% [ 10 ]
Tidak, Langsung Tidak Menarik
26%
 26% [ 38 ]
Total Suara : 147
Navigation
 Portal
 Indeks
 Anggota
 Profil
 FAQ
 Pencarian

Share | 
 

 tuisyen dan tasmek

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
lebai_jqaf



Jumlah posting : 13
Registration date : 13.06.08

PostSubyek: tuisyen dan tasmek   Wed 02 Jul 2008, 9:51 am

assalamualaikum.....

murid tahap dua disemua sekolah kini lebih menumpukan kepada peperiksaan yang bakal mereka duduki. waris juga menumpukan perhatian yang sepenuhnya kepada prestasi anak2 mereka. kelas tasmek hampir tidak dipedulikan oleh mereka. mereka lebih menumpukan kepada kelas tambahan yang dijalankan oleh pihak luaq sekolah ataupun dalam sekolah itu sendiri. maka kelas tasmek hanya tinggal guru yang sedia menenti kehadiran murid. apa yang paling sedih waris sanggup mengambil anak mereka didalam kelas tasmek tanpa menghiraukan guru yang terbeguk berada dalam kelas.....

semua orang fikir kelas tambahan lebih penting daripada tasmek
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
alfatoni



Jumlah posting : 59
Age : 36
Registration date : 06.06.08

PostSubyek: Re: tuisyen dan tasmek   Thu 03 Jul 2008, 7:57 pm

Tersentuh juga ngan luahan sahabat kita. Takpa jangan duk sedih, sabar ye. Yang penting kita laksanakan tugas kita. Cuba atasi masalah ni, pendapat ana ajar la dulu anak2 murid yang selalu kena tarik balik awal. Di samping tu cuba sediakan habuan berbentuk hamper kepada murid yang mencapai tahap tertentu contoh juzuk15/khatam 30 juzuk. Hamper tu pamer kat bilik tasmik agar nampak seterusnya menarik minat mereka nak baca quran. Kalau ade peluang kita raikan murid2 yang berjaya menamatkan bacaan di tahap tertentu pada hari perhimpunan mingguan. Erm, cuba la...kot2 ade kesan positif 
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
beta



Jumlah posting : 22
Registration date : 12.06.08

PostSubyek: Re: tuisyen dan tasmek   Wed 09 Jul 2008, 11:47 pm

Sabarla lebai, kadang-kadang anak ustaz pun ada jadi macam tu......
kita ni ibarat lilin........ anak depa berjaya pun kadang-kadang tak sebut nama kita.
Berilah ilmu secara ikhlas...... sesungguhnya Allah bersama orag yang sabar
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: tuisyen dan tasmek   Thu 10 Jul 2008, 10:37 am

Betui kata beta tuu,,kita ni ngajaq ilmu Agama dah dapat pahala,,masyaryakat la nii,mengkala kata tosen math,sains,b.i sanggup habih beratuih2 sebulan,,tapi kalu nak masuk kelas iqra sebulan 20inggit pun dah hingaq,,nilah sebahagian dugaan n cabaran orang mcm kita,,so sabaq2 ja la,,tasmik plak,,kebanyakkan waris pun xphm,,ada yang kata dah antaq kat iqra buat pa nak mai lagi,, n kadang2 budak2 pun pakat lari habih,,tiggai ustat ngan 2,3 owg budak ja...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
akhimizi



Jumlah posting : 93
Age : 36
Lokasi : Pulau Langkawi
Registration date : 21.02.08

PostSubyek: Re: tuisyen dan tasmek   Sun 13 Jul 2008, 1:46 pm

salam

kita jangan cepat mengalah
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://e-jazirah.bravehost.com
jelapang padi



Jumlah posting : 14
Age : 37
Lokasi : alor star
Registration date : 08.07.08

PostSubyek: Re: tuisyen dan tasmek   Thu 17 Jul 2008, 10:42 am

seperkara lagi
kalau parent hantar anak ke tusyen,
depa nampak hasil kemajuan anak dalam akademik
sama ada makin meningkat prestasinya
ataupun makin teruk jadinya
sebab anak melencong arahnya
ataupun habuk pun tadak

namun yang sedihnya
mereka tak nampak hasilnya dalam didikan membaca al-quran
sepertimana kita telah maklum
sesetengah ibubapa kurang menitikberatkan didikan keagamaan
tidak kurang juga yang begitu prihatin

namun tugas dan tanggungjawab kita tetap perlu dilaksanakan
sebab kita pun nak cari makan
janganlan ia menekan jiwa dan perasaan
kalau ada jalan penyelesaian
sama-samalah kita kongsikan
study
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
jQAF.SKHosba



Jumlah posting : 108
Lokasi : 06000 Jitra, Kedah
Registration date : 25.02.08

PostSubyek: Re: tuisyen dan tasmek   Thu 17 Jul 2008, 2:00 pm

topik ni leh dipecahkan jadi KBS dan tuisyen lak ni. Smile tahun 4 dah ada tuisyen. Tuisyen SBT pulak tu. Serba salah masing2.tapi yang menangnya buat masa ni, tuisyen la. apa nak buat?kita buat KBS hari sekolah la kan.heheh
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.jqafskh.blogspot.com
tice



Jumlah posting : 31
Registration date : 09.10.08

PostSubyek: Re: tuisyen dan tasmek   Thu 09 Oct 2008, 9:29 pm

salams...

kat sini tasmik ada juga dibuat masa P n P sebab masa kelas tambahan dri tahun 1 to 4,cuma murid yang kurang lancar ngaji jer ditasmikkan..selebihnya kene hadiri tuisyen eTEMs....dan tahun 4 ada kelas bahasa Arab selepas sekolah..

Bila di fikiri,memang xberapa cukup masa dan kebarangkalian faktor ini yg mempengaruhi prestasi keseluruhan..Tapi alhamdulillah..baru tadi dimaklumkan minggu depan akan bermula kelas TASMIK macam tahun 2005 n 2006 n 2007 coz kelas tambahan dah ditamatkan...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: tuisyen dan tasmek   Today at 7:51 pm

Kembali Ke Atas Go down
 
tuisyen dan tasmek
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah :: Anda Bertanya, Pen Pengarah Kanan j-QAF JPN Kedah Menjawab :: Permasalahan Mengenai Program Tasmik Al-Quran-
Navigasi: