IndeksGalleryCalendarFAQPencarianPendaftaranAnggotaGroupLogin
Pencarian
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Top posters
jQAF.SKHosba (108)
 
ntahapa2ntah (102)
 
akhimizi (93)
 
Admin (59)
 
alfatoni (59)
 
Abdul Somad (35)
 
tice (31)
 
sppim (23)
 
beta (22)
 
jQAF.SKSiputeh (21)
 
Poll
Forum Menarik?
Ya, Sangat Menarik
35%
 35% [ 51 ]
Ya, Menarik
24%
 24% [ 35 ]
Sederhana Menarik
9%
 9% [ 13 ]
Tidak, Tidak Menarik
7%
 7% [ 10 ]
Tidak, Langsung Tidak Menarik
26%
 26% [ 38 ]
Total Suara : 147
Navigation
 Portal
 Indeks
 Anggota
 Profil
 FAQ
 Pencarian

Share | 
 

 Tukar ... tukar... tukar...

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
beta



Jumlah posting : 22
Registration date : 12.06.08

PostSubyek: Tukar ... tukar... tukar...   Fri 31 Oct 2008, 12:48 am

Aku pun kesian jugak kat hampa, tapi macam kata orang tua-tua, sekor kerbau bawa selut habis sekawan belemuih...
Dulu orang bagi peluang tukar suka sama suka, ada yang kerana nak tukar sanggup tipu ..... yang tak dapat report kat kementerian kata kawan tu tipu, check2 betul..... Ada yang lagi melampau, pusing satu Malaysia, sampai Pegawai pun pening ...... bukan satu dua penjuru ... balas sampai sepuluh penjuru ke atas. (dia dapat tukar, pegawai menengung seminggu).
Ni satu kes baru timbul pulak ...... tak mahu buat apa, nak mengajar j-QAF sahaja. Guru Besar suruh buat apa pun tak mau..... guru luar norma bunyi pun. Bos mana tak sakit hati, orang lain ada juga luar norma di sekolah, tapi buat macam guru lain juga. Kena sedar sapa Guru Besar, dulu DG 41 di sekolah rendah, PPD nilai.... lani walaupun GB DGA 29, tang nilai ni hak dia ..... Dan dah ada GB bawa kes ni ke kementerian .... aku takut lepas ni, apa luar norma ... aku tak tau la... nak jadi norma ke normah.
Aku tulis bukan maksud untuk semua ..... aku akui memang guru2 j-QAF ni rajin. Ada sampai sekolah tu jadi rumah dia, dalam setangkai nyioq tak semua elok, sebiji dua tu jatuh masa mumbang lagi pun ada, atau kadang-kadang tupai kekah awal lagi.... hat jenis ni kita kena pakat-pakat bela/nasihat, kalau kena, sekali dengan kita luruh macam tu sahaja. Kalau luruh boleh usaha kot-kot tumbuh balik, tapi kalau kenah panah lintar, mampuih sekali dengan pokok.
Guru j-QAF ni ulama', Ulama' pewaris Nabi ...... orang dok tengok, kadang-kadang dia saja nak uji ... bukan setakat GB, guru-guru, kerani, tukang kebun, orang kantin semua perati......... Tengok tang Tasmik ... aku tengok dalam Buku Panduan tahun 1, ada dia bagi di situ, kalau satu berapa kali Tasmik, Dua kelas berapa kali Tasmik ..... sampai berkelas-kelas ...... kita ikut dak? kita tak perasan orang lain dok tengok, kadang-kadang kita cakap dan bertengkar dengan GB atau PK pasai waktu Tasmik ..... tapi kita tak ingat depa rujuk sebelum buat keputusan ......
Mailah sama-sama kita jalankan amanah yang kita sendiri cari, kerana sebesar zarah pun pendapatan yang kita dapat kalau tak halal, tanggunglah kita .... kita ikutlah kawan-kawan yang kita yang begitu komited dengan tugas dan tanggungjwab dan jangan jadi orang yang nak lepas tangan saja. Qiamullail di sekolah tak leh pi, tapi ceramah di luar sampai dulu ..... hak ni pun kena tengok juga.
Aku rasa jadilah dua perkara ni sampai ke kementerian, (tukar dan tugas) jagalah hat lain agar jangan orang pandang kita sebelah mata sahaja .... masa tu, apa kita buat semua orang anggap negatif saja.
Maaf, aku tak bermaksud untuk semua, tapi peringatlah kawan-kawan kita agar j-QAF jangan gagal. Alhamdulillah, rata-rata GB akui guru j-QAF terbaik..., tapi aku bimbang puji melambung ni kalau jatuh sakit...... Wassalam.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Admin
Admin


Jumlah posting : 59
Age : 38
Registration date : 16.02.08

PostSubyek: Tukar ... tukar... tukar...   Sun 02 Nov 2008, 10:49 am

hmmm...admin sokong beta...

p/s admin muhasabah diri sendiri...

_________________
Kita Sama Sahaja
Bezanya Cuma Amalan Kita
Aku Dengan Caraku Yang Sederhana
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://jqafkedah.forumotion.com
SniperTanta



Jumlah posting : 8
Age : 59
Lokasi : Team Kuala
Registration date : 12.08.08

PostSubyek: Ada jugak ka makhluk cm tu...   Tue 04 Nov 2008, 11:06 pm

Assalamualaikum kawan2..

ada jugak noo makhluk yg bagi alasan guru luaq norma.. patut p sekeh je kepala budak tu.. buat malu kompeni j-QAF jer.. dh xreti buat keje, belajar la bt.. jgn la dok bagi alasan luar norma,xtau... kena la sedar diri sama kita baru kje. mmg xreti apa la. tapi bkn itu jadi alasan utk kita lepas diri.. belajar la sama bersosial dgn cikgu2 d sek sama. sama2 la kita insaf.. renung2kan bersama.. cyclops
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: Tukar ... tukar... tukar...   Tue 23 Dec 2008, 8:44 pm

Depa dok hingaq kata yang beku koi caiq dah?betui ka?..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
alfatoni



Jumlah posting : 59
Age : 36
Registration date : 06.06.08

PostSubyek: Re: Tukar ... tukar... tukar...   Thu 01 Jan 2009, 12:21 pm

Sedap dan syok baca posting beta yang menembak rambang ke arah sesiapa saja yang ada kat depan. Yang sempat mengelak bagus la...yang duk ghalet lagi mesti kena punya.SniperTanta plak sesuai ngan nama, lagi garang menembak! Takut den...Apo pun cermin balik diri kita.Nak jadi nyior yang wangi atau yang gugur dihanyut sungai.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
lebai_jqaf



Jumlah posting : 13
Registration date : 13.06.08

PostSubyek: Re: Tukar ... tukar... tukar...   Mon 05 Jan 2009, 4:10 pm

kalu dah cayaq pun ntah apa-apa masih beku laaa org kulim sayang kat dia dengaq ceta D.O kulim nak bg tanah kat dia mugaq kat sana hebat tuee.....
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: Tukar ... tukar... tukar...   Mon 05 Jan 2009, 10:39 pm

lebai_jqaf wrote:
kalu dah cayaq pun ntah apa-apa masih beku laaa org kulim sayang kat dia dengaq ceta D.O kulim nak bg tanah kat dia mugaq kat sana hebat tuee.....
Amboi lebai.....sakan no hang perli aku,,D.O mana palk tingin nak bagi tanah kat aku..nak bagi parking ceme pun payah tambah2 palk nak bagi tanah..tanah aku ada kat jitra,,kena balik mugaq sana gak pa cita pun,,hang xpa la umah belakang sek ja... What a Face
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: Tukar ... tukar... tukar...   Today at 6:16 am

Kembali Ke Atas Go down
 
Tukar ... tukar... tukar...
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah :: Macam-macam j-QAF :: Pertukaran Guru Pendidikan Islam Program j-QAF-
Navigasi: