IndeksGalleryCalendarFAQPencarianPendaftaranAnggotaGroupLogin
Pencarian
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Top posters
jQAF.SKHosba (108)
 
ntahapa2ntah (102)
 
akhimizi (93)
 
Admin (59)
 
alfatoni (59)
 
Abdul Somad (35)
 
tice (31)
 
sppim (23)
 
beta (22)
 
jQAF.SKSiputeh (21)
 
Poll
Forum Menarik?
Ya, Sangat Menarik
35%
 35% [ 51 ]
Ya, Menarik
24%
 24% [ 35 ]
Sederhana Menarik
9%
 9% [ 13 ]
Tidak, Tidak Menarik
7%
 7% [ 10 ]
Tidak, Langsung Tidak Menarik
26%
 26% [ 38 ]
Total Suara : 147
Navigation
 Portal
 Indeks
 Anggota
 Profil
 FAQ
 Pencarian

Share | 
 

 Sabah......Sarawak! Tak Jadi Masalah ................

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
Abdul Somad



Jumlah posting : 35
Registration date : 12.06.08

PostSubyek: Sabah......Sarawak! Tak Jadi Masalah ................   Tue 28 Oct 2008, 10:52 pm

GPI j-QAF kita yang ada di Kedah ni memang hebat , kerja buat mereka amat membanggakan. Ketrampilan hampir 100% juga hebat . Alangkah baiknya jika mereka sedikit saja lagi menyerahkan diri untuk memperhebatkan kehebatan yang ada demi untuk menyumbang dan menjayakan program j-QAF yang telah menghebatkan mereka.
Saya rasa GPI j-QAF yang ada kat Kedah ni sentiasa bersedia utk menyumbangkan tenaga, fikiran, kepakaran dan pengalaman serta ilmu mereka walau di mana saja mereka di tempatkan. Jangan kata kat Sabah Sarawak, kalau diberi peluang waimma kat Mindanao pun mereka sanggup.(Saya iring sampai airport K.Batas je...)
Masa muda ni lah nak timba pengalaman diperantauan utk dipersembahkan pd junior-junior pada tahun 2020 nanti.
Yang dok takut pi Sabah Sarawak tu, bukannya apa , takut mereka berkahwin dengan penduduk di sana, tak balik terus.....itu je! Penyelesaiannya...kahwin di sini , minta ke sana, bawa satu family, seronok pa.....Boleh selalu naik belon!

Tapi sebelum ke sana , eloklah per clear rekod bacaan, pksr BA dan apa-apa yang patut dulu sebelum sekolah ditutup hujung tahun. Manalah tau , mai awai tahun depan jadi beban berganda..............jenuh kita dibuatnye! Terasalah bahangnye! hot j-QAF !

Laughing
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
jQAF.SKHosba



Jumlah posting : 108
Lokasi : 06000 Jitra, Kedah
Registration date : 25.02.08

PostSubyek: Sabah......Sarawak! Tak Jadi Masalah ................   Wed 12 Nov 2008, 9:16 pm

Hehe! Kata-kata tuan pegawai kita seolah-olah mencabar mereka-mereka yang berada jauh di kampung halaman. Tak apa la di mana pun, yang penting adalah berfikiran positif. Kalau fikiran dah jadi negatif, sekolah tepi rumah pun tak mampu nak menceriakan suasana. Kerana keseronokan bekerja ni adalah sesuatu yang abstrak. Susah nak dihuraikan. Hanya individu itu yang lebih mengerti.

p/s ntahapa2ntah apa khabar agaknya? Very Happy
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.jqafskh.blogspot.com
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: Sabah......Sarawak! Tak Jadi Masalah ................   Thu 13 Nov 2008, 8:48 pm

Apa yang pak cha cakap memang betui..kat mana kita ngjaq pun xpenting,yang penting amanah yang dipertanggungjawabkan kepada kita dapat dilaksankan dengan baik dan betul,,usahla dipikiaq kan soal penempatan n pertukaran yang penting cuba kita pikiaqkan adakah kita sudah menjadi guru jqaf yang betul2 komited dalam melaksanakan hadaf kementeria,jpn dan ppd..tetapi sekiranya dapat berkhidmat di tempat bumi kelahiran adalah lebih baik n syokk..... cheers
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Admin
Admin


Jumlah posting : 59
Age : 38
Registration date : 16.02.08

PostSubyek: Sabah......Sarawak! Tak Jadi Masalah ................   Fri 14 Nov 2008, 7:43 pm

Alhamdulillah la kalau ntahapa2ntah leh pikiaq camtu. Ar,tak pa la ntahapa2ntah no.. Redha ja la kan buat masa ni. InsyaAllah ke depan ni rezeki mai kita pakat2 cekau lagi.

Kalau nak berkira, aku dah rugi RM100 setiap bulan. Sebab rumah di Alor Star tapi ngajaq di Kubang Pasu. Rugi Cola la. Takpa, rugi RM100 pun redha ja la. Keh22!

Selamat bercuti untuk semua.

(psttt..kawan2 jgn taktau, ada pegawai kita yg jeles kita guru-guru ni pakat cuti sebulan setgh) Wink study

_________________
Kita Sama Sahaja
Bezanya Cuma Amalan Kita
Aku Dengan Caraku Yang Sederhana
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://jqafkedah.forumotion.com
Abdul Somad



Jumlah posting : 35
Registration date : 12.06.08

PostSubyek: Cuuuti ! Syoooknya !   Sat 15 Nov 2008, 9:24 pm

Teringat masa dok ngajaq kat sekolah .................. inilah saat yang paling syok dan menceriakan. Sapa tak syook kira tak dak aura sbg guru. Maklumlah dah berpenat lelah selama 10 1/2 bulan, inilah masanya untuk berehat, makan kenuri, bawa anak isteri dan keluarga berehat makan angin dan tengok tempat orang di negara sendiri, pi kebun menebas rumput dan balik kampung kerap gara-gara kenuri kawin yang menjujuh pd waktu cuti panjang. Kira dok atuq envelop ! Bila jumpa jiran, adik beradik, sahabat handai terasa syoknya duk besembang bab kerja di mana, duk tangmana? anak berapa dan macam-macam cerita dapat dikumpul selama cuti sekolah untuk mengukuhkan ikatan persaudaraan dan hubungan kekeluargaan di kampung. Indahnya ketika itu . Ish, ish bestnya.

Terasa macam terlepas dari ikatan tugas yang membebankan, jiwa terasa lapang dan ceria. Cuti ...katakan ! Mana ada satu kerja yang cuti 1 1/2 bulan dapat gaji dan bonus hujung tahun. Tapi dalam pikiran tetap dok pikiaq jugak kerja-kerja yg nak kena buat tahun depan. Bila cuti semakin merangkak ke penghujung tahun, terasa tanggungjawab dok menggaaamit saja, duk pikiaq berapa waktu pulak nak kena mengajaq tahun depan, jawatan apa pulak laa nak tersangkut di bahu jemala patik dan macam-macam pekara duk mengigau dalam tiduq yang panjang. Tapi kadang-kadang tu duk terasa juga, awat laa cuti ni panjang sangat. Jiwa meronta-ronta nak ke sekolah. Itulah perasaan dan terperasannya ketika menjadi guru.

Eh ! Macam maaana agaknya stail cikgu-cikgu zaman siber bercuti la ni .... ? cerita la sikit ! lol! lol!
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
akhimizi



Jumlah posting : 93
Age : 36
Lokasi : Pulau Langkawi
Registration date : 21.02.08

PostSubyek: Re: Sabah......Sarawak! Tak Jadi Masalah ................   Mon 01 Dec 2008, 11:34 pm

Salam j-QAF, apa yang Ustaz Somad cakapkan tu betui.

Syoknya cuti sekolah sebab dapat rasa apa yang dia pernah alami. Sekrang ni baru dapat rasa betui2 cuti ni bermakna sebabnya selama berada dalam tugas terasa setiap hari terbeban.

Orang yang suami isteri j-QAF balik rumah paling tidak pun mesti sembang pasai j-QAF. pasai pnp, pasai kelas, budak2, kbs, tasmik, jawi program2 sekolah pun melambak2, macam2 cikgu la yang buat. hehe... duk sekolah ni tenaga, masa, idea semua takleh berkira. baru org suka kita, kita suka kerja.

pada saya, di manapun berkerja sama saja. tetap kerja. sama ada duk sekolah atau duk pejabat masing2 ada kelebihan dan kekurangan masing2. bab2 cuti, bab2 elaun semua tu benda biasa memang ada yang lebih ada yang kurang2.

guru-guru banyak cuti tapi kurang tang lain. pegawai di pejabat kurang cuti lebih tang lain.

kalau betui la nak kena hantar ke sabah sarawak atau kepulauan mana sekalipun eloklah hantar yang hebat2 dulu dari segi fizikal, mental, kesihatan dan emosi. bukan apa... semua kita manusia tapi tuhan tak jadikan semua manusia tu sama.

ada orang kalau dia kerja di tempat orang dia jadi lebih hebat. ada orang kalau dia kerja di tempat sendiri jadi lebih hebat. ada orang pulak kalau dia kerja di tempat orang jadi teruk walaupun dia asal hebat. begitulah sebaliknya. so.. haha pikiar la sama-sama.

saya... lebih selesa di temat sendiri. alhamdulillah dapat tempat sendiri. dan walaupun begitutidak bermakna saya akan kekal selamanya disitu. saya set dlm minda mungkin suatu hari nanti akan ke tempat orang pulak. berserah kepada takdir. Tapi kalau diberi pilihan ke mana pun biarlah anak isteri pun dapat ikut sama. Walaupun saya dihantar bertugas di luar negara, hehe biarlah anak isteri dapat ikut di sisi. haha...

Realiti setiap orang berbeza. kita cuma boleh memujuk situasi dan perasaan untuk menerima realiti.

Kalau betul2 bersedia.... apa masalah pun tak jadi isu.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://e-jazirah.bravehost.com
Sponsored content




PostSubyek: Re: Sabah......Sarawak! Tak Jadi Masalah ................   Today at 7:56 pm

Kembali Ke Atas Go down
 
Sabah......Sarawak! Tak Jadi Masalah ................
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah :: Anda Bertanya, Pegawai Khas j-QAF UPI Daerah Menjawab :: Pertanyaan Kepada Pegawai Khas j-QAF Kubang Pasu-
Navigasi: