IndeksGalleryCalendarFAQPencarianPendaftaranAnggotaGroupLogin
Pencarian
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Top posters
jQAF.SKHosba (108)
 
ntahapa2ntah (102)
 
akhimizi (93)
 
Admin (59)
 
alfatoni (59)
 
Abdul Somad (35)
 
tice (31)
 
sppim (23)
 
beta (22)
 
jQAF.SKSiputeh (21)
 
Poll
Forum Menarik?
Ya, Sangat Menarik
35%
 35% [ 51 ]
Ya, Menarik
24%
 24% [ 35 ]
Sederhana Menarik
9%
 9% [ 13 ]
Tidak, Tidak Menarik
7%
 7% [ 10 ]
Tidak, Langsung Tidak Menarik
26%
 26% [ 38 ]
Total Suara : 147
Navigation
 Portal
 Indeks
 Anggota
 Profil
 FAQ
 Pencarian

Share | 
 

 Pertukaran dibekukan?

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
jQAF.SKHosba



Jumlah posting : 108
Lokasi : 06000 Jitra, Kedah
Registration date : 25.02.08

PostSubyek: Pertukaran dibekukan?   Tue 28 Oct 2008, 8:52 am

Apa pandangan kawan-kawan tentang pertukaran dibekukan ni. Bagi kawan-kawan yang ingin bertukar dan tiba-tiba dibekukan, harapnya boleh la mana2 pegawai yang singgah kat forum ni tlg jelaskan apakah sbbnya?

itupun kalau perkara ni boleh dijelaskan la. kalau tak boleh apa nak buat. kesian jugak kat kawan-kawan yang berhajat sgt nak bertukar.dah la susah nak mencari mengikut syarat2 yang ditetapkan tu. tiba2 pulak dibekukan.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.jqafskh.blogspot.com
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: Pertukaran dibekukan?   Tue 28 Oct 2008, 5:57 pm

Pandangan dia koi kabuq la,,nak kata pa lagi,,dahla nak cari gu pun payah,,tup2 mai palk beku,,jenuh tunggu nak bagi cair..ntah la bila nak bleh caiq,,tapi xpalah pakat2 tunggu la kot2 dia caiq,,byk2 bersabaq n berdoa la buat kawan2 yang nak tukaq tu,, Crying or Very sad
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
alfatoni



Jumlah posting : 59
Age : 36
Registration date : 06.06.08

PostSubyek: Re: Pertukaran dibekukan?   Wed 29 Oct 2008, 8:08 pm

Berita pertukaran dibekukan memang benar tidak syak lagi. Adapun sebabnya...em,ade alasan mengapa pihak JPN bekukannya. Ana suka mengajak sahabat2 baca balik surat perjanjian yg pernah kita tanda tangan dulu tu,apa isi kandungan dia eh? Ana percaya sahabat2 faham apa yg tercatat di situ.
Berbalik kepada isu pertukaran, pada pandangan ana, cuma satu usaha prihatin dari pihak atasan nak bantu kita. Kalau ikutkan peraturan memang kita tiada hak lagi nak bertukar sebelum habis iddah dalam perjanjian 4 tahun setengah tu.
Pun begitu, ana empati ko sahabat2 yg ditimpa nasib berjauhan...
وما أقـول لكم إلا صبرا
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
tice



Jumlah posting : 31
Registration date : 09.10.08

PostSubyek: Re: Pertukaran dibekukan?   Wed 29 Oct 2008, 8:46 pm

yer ler...kesianler sangat2 pada mereka yang dah bertahun-tahun dok berjauhan n tak dapat tukar-tukar lagi ke pangkuan kelauarga tercintas...Kalau yang dok dekat sabah n sarawak lagi kesian..setahun 2 to 3 kali jer dapat bertemu..

Yang akan melangsungkan perkahwinan dalam masa terdekat ni,mungkin sedang dalam 'dilema'...dan bagi yang dapat dok berdekatan families sure takkan dapat merasai sebagaimana yang rakan-rakan kita yang dok berjauhan rasa/alami.

Semoga mereka TABAH mengharungi saat-saat kesukaran ini...Insyaallah,dan tak MUSTAHIL...'PEMBEKUAN' itu ada juga kelonggaran....Sama-sama lah kita menunggu dengan penuh kesabaran....
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
SitiKhadijah



Jumlah posting : 1
Registration date : 30.10.08

PostSubyek: Re: Pertukaran dibekukan?   Thu 30 Oct 2008, 8:56 pm

assalamualaikum..

hmmm terkejut jugak dengan surat pekeliling baru ni yang mengarahkan pertukaran suka sama suka guru jqaf dibekukan serta merta....tapi jangan risau sangat bagi yang dah hantar borang...ia masih disimpan lagi insyaAllah sehinggalah arahan ini 'dicairkan' semula...cuma untuk pertukaran bagi tahun 2009 sahaja dibekukan...mana tahu tahun 2010 akan 'dicairkan' semula...kita tawakkal n doa sama2...

dilema tice??ermmm memang kalau nak diikutkan sedih gak...tapi tak la sampai jadi dilema nak teruskan niat berkahwin atau tidak...yang penting bakal suami di semenanjung wajib faham dengan tugasan yang telah diamanahkan pada bakal isterinya...mungkin ade sebabnya kenapa Allah takdirkan begini...manusia tak de kuasa apa2 untuk tentukan semua ni melainkan dengan kehendak-Nya...

apapun kembali pada firman Allah ayat 216 surah Al-Baqarah yang bermaksud : "barangkali apa yang kamu tidak sukai itu, adalah yang terbaik bagi kamu...dan barangkali apa yang kamu sukai itu, adalah tidak baik bagi kamu...sesungguhnya Allah Maha Mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui"...

fahami ayat tersebut dalam2...Allah menjadikan sesuatu takdir bukan sia2...Dia tahu kita macam mana n tahu ape yang terbaik untuk kita...sesungguhnya Allah la sebaik2 perancang...

"Aku berdoa pada-Mu ya Allah...moga ikatan pernikahan yang bakal kutempuhi ini akan berkekalan hingga akhir hayat dengan rahmat keredhaan n keberkatan kasih sayang-Mu.... walaupun ujian akan duduk berjauhan terpaksa kami hadapi..." Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
tice



Jumlah posting : 31
Registration date : 09.10.08

PostSubyek: Re: Pertukaran dibekukan?   Thu 30 Oct 2008, 9:07 pm

salams

semoga ustazah tabah menghadapi UJIANs Allah..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: Pertukaran dibekukan?   Today at 10:37 am

Kembali Ke Atas Go down
 
Pertukaran dibekukan?
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah :: Macam-macam j-QAF :: Pertukaran Guru Pendidikan Islam Program j-QAF-
Navigasi: