IndeksGalleryCalendarFAQPencarianPendaftaranAnggotaGroupLogin
Pencarian
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Top posters
jQAF.SKHosba (108)
 
ntahapa2ntah (102)
 
akhimizi (93)
 
Admin (59)
 
alfatoni (59)
 
Abdul Somad (35)
 
tice (31)
 
sppim (23)
 
beta (22)
 
jQAF.SKSiputeh (21)
 
Poll
Forum Menarik?
Ya, Sangat Menarik
35%
 35% [ 51 ]
Ya, Menarik
24%
 24% [ 35 ]
Sederhana Menarik
9%
 9% [ 13 ]
Tidak, Tidak Menarik
7%
 7% [ 10 ]
Tidak, Langsung Tidak Menarik
26%
 26% [ 38 ]
Total Suara : 147
Navigation
 Portal
 Indeks
 Anggota
 Profil
 FAQ
 Pencarian

Share | 
 

 Tukar...tukar...tukar...

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
beta



Jumlah posting : 22
Registration date : 12.06.08

PostSubyek: Tukar...tukar...tukar...   Sun 05 Oct 2008, 1:40 am

Aku pun dah lama tak tengok forum yang akhimizi bina ni...... aku pun tak tahu pasai apa. Sibuk atau buat-buat sibuk. Terima kasih Mizi, beri peluang sahabat-sahabat mengiklankan diri kalau-kalau ada peluang untuk bertukar, tapi yang aku meluat tu alasannya. Kalau nak mintak tukar, minta ja lah.....
Alasan isteri jauhlah, bini jauhlah, emak bapak dan macam-macam lagi. Masa temuduga dulu awat tak habaq kat kawan temuduga, kalau dapat jauh dari bini/laki saya tak tak mau jawatan ni, kan senang!!! Aku faham masalah hampa, tapi mintalah dengan elok, pegawai yang bertugas tu pun ada perasaan, kalau tak mampu dia nak buat macamna? takkan nak naya budak-budak kot.
Pada Ust Musa, catatlah permohonan depa dan bincang dengan pegawai di daerah kalau sesuai bagi, kalau tak sesuai nak buat macam mana, jangan sampai orang kutuk ni dia standard orang agama buat kerja ... malu kita Ustaz.
"Kita bukan mencari kemenangan kerana kemenangan hak Allah, kita mencari MARDHATILLAH"
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: Tukar...tukar...tukar...   Sun 05 Oct 2008, 11:05 pm

beta wrote:
Aku pun dah lama tak tengok forum yang akhimizi bina ni...... aku pun tak tahu pasai apa. Sibuk atau buat-buat sibuk. Terima kasih Mizi, beri peluang sahabat-sahabat mengiklankan diri kalau-kalau ada peluang untuk bertukar, tapi yang aku meluat tu alasannya. Kalau nak mintak tukar, minta ja lah.....
Alasan isteri jauhlah, bini jauhlah, emak bapak dan macam-macam lagi. Masa temuduga dulu awat tak habaq kat kawan temuduga, kalau dapat jauh dari bini/laki saya tak tak mau jawatan ni, kan senang!!! Aku faham masalah hampa, tapi mintalah dengan elok, pegawai yang bertugas tu pun ada perasaan, kalau tak mampu dia nak buat macamna? takkan nak naya budak-budak kot.
Pada Ust Musa, catatlah permohonan depa dan bincang dengan pegawai di daerah kalau sesuai bagi, kalau tak sesuai nak buat macam mana, jangan sampai orang kutuk ni dia standard orang agama buat kerja ... malu kita Ustaz.
"Kita bukan mencari kemenangan kerana kemenangan hak Allah, kita mencari MARDHATILLAH"
Ana sokong 110% apa yang beta cakap...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: Tukar...tukar...tukar...   Sun 05 Oct 2008, 11:07 pm

Adat la syeikh masa xdapat kejer,,mcm2 la sanggup ke sabah la,,sarawak la,,baling la,,kulim la(ehemehemehem),,tapi bila dah dapat macm2 palk alasan,,besa la manusia xpenah ghasa puiah ati dgan apa yang kita dapat,,so belajaq2 la bersyukur sama..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
jQAF.SKHosba



Jumlah posting : 108
Lokasi : 06000 Jitra, Kedah
Registration date : 25.02.08

PostSubyek: Tukar...tukar...tukar...   Mon 06 Oct 2008, 11:35 am

Salam semua n selamat hari raya...

rasanya bab tukar ni bukanlah isu yg cukup besar. Kawan2 kita yg duduk jauh dari kampung halaman pun, mungkin ada yg taknak pindah balik sbb dah serasi dengan sek sekarang. sbb tu takmau tukar lagi walaupun ada peluang. tak gitu ntahapa2ntah?

tapi bila dah ada peluang bagi mereka yang berminat, tu yg masing2 ambik kesempatan kalau2 ada rezeki. tak salah mencuba kan.mana la tau kalau dah rezeki tu, save la jugak duit minyak, rumah sewa dan lain2 lagi yg sewaktu dengannya. tak gitu ntahapa2 ntah..

tapi kalau dah mmg belum ditakdirkan utk bertukar pun, masing2 rasanya redha kan.sbb tu ada yg sanggup kalau nak dihantar ke sabah sarawak pun...tak gitu ntahapa2ntah...

p/s: jqaf.skhosba memahami... Very Happy
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.jqafskh.blogspot.com
SniperTanta



Jumlah posting : 8
Age : 59
Lokasi : Team Kuala
Registration date : 12.08.08

PostSubyek: Re: Tukar...tukar...tukar...   Wed 08 Oct 2008, 10:52 am

Aku pun sokng apa yg BETA ckp tu. mmg merana la pasangan yg terpisah jauh. Sian kt depa. yg aku heran, takkn la org2 JAPIM/KPM x semak dlu status depa tu. sian la aku tengok kwn2 yg terpisah jauh dari pasangan hidup msg2... klu sorg jer kje ckgu cm kita, leh la bini/suami ikut sama. tp klu 2 org keje sek msg2, terpisah mcm sbh/srwk.. perghhh.. perit la hdp depa. leh terganggu proses P&P ooooo...
wlupn aku x khwn2 lg, tp aku memahami masalah yg depa alami.. tp org JAPIM/KPM cm ner? depa x pk ke ttg masalah guru j-QAF ni sblm dihantar posting... Rolling Eyes
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
ntahapa2ntah



Jumlah posting : 102
Registration date : 26.06.08

PostSubyek: Re: Tukar...tukar...tukar...   Thu 09 Oct 2008, 1:06 pm

Ermm,xtaulah nak kata pa dahh kat hampa nii,masa xdak keje hampa hingaq,,dapat kejer pun hingaq,,habih kejer pun hingaq,,bawa2 sabaq la gahmai lagi kawan2 kita kat seberang tapi bini dok sini bleh sabaq pun,,so byk2 la bersyukur dengan dengan apa yang rezki kita perolehi...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: Tukar...tukar...tukar...   Today at 1:38 am

Kembali Ke Atas Go down
 
Tukar...tukar...tukar...
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Forum Komuniti j-QAF JPN Kedah :: Macam-macam j-QAF :: Pertukaran Guru Pendidikan Islam Program j-QAF-
Navigasi: